Mandag 3. april 2017 var der klokken 19.30 fortælling om Radio Mercour ved Bjarne Nielsen fra Radiomuseet i Ringsted og tidligere lydtekniker på Radio Mercour Jerry Catz.
Der var mødt mange op denne aften.
Optagelsen er foretaget på Olympus LS100 med de indbyggede mikrofoner.
Varighed: 1 time 43 minutter. beretning om Radio Mercour 1958-1962

I 26 graders varme besøgte Hanne og jeg Verdenskortet ved Klejtrup onsdag den 1. juni 2016
Det er 45 år siden jeg første gang var på Verdenskortet sammen med Hans og far og mor, hvor far havde arrangeret en eftermiddagsudflugt da vi holdt 14 dages ferie på Solgavehjemmet i Hobro.
Hanne og jeg har i flere år snakket om at tage op og se Verdenskortet, og endelig fik vi taget os sammen.
Det er en kæmpe oplevelse at gå fra land til land.
Entreen er 70 kroner pr. person, og det gælder også ledsagere.
Inden vi gik ud og oplevede Verdenskortet, fik vi en snak med Lisbeth og Flemming som overtog stedet i 1998.
Optagelsen er foretaget på Olympus LS100, og der er koblet 2 styk DPA 4061 på optageren.
Varighed: 33 minutter 43 sekunder. Verdenskortet ved Klejtrup

Lige når man er gået gennem lågen ind mod Verdenskortet, kan man i en lille bygning høre om Søren Poulsens store arbejde med at skabe Verdenskortet.
Varighed: 6 minutter 35 sekunder. Søren Poulsens liv og færden

En dag i starten af juli 2010 ringede jeg til tidligere montagemand Stephen Schwartz og spurgte om jeg måtte lave en snak med ham om hans lydmontering på Kronborg.
Det måtte jeg meget gerne.
Jeg tænkte at jeg ville have hænderne fri når vi skulle gå rundt på Kronborg, så jeg fik lavet en cykelhjelm om så jeg oven på den kan sætte 2 mikrofoner. Jeg var fuldstændig klar til at gå i gang med at optage da jeg stod ud af toget på Helsingør station med optageren over skulderen og hatten på hovedet. Stephens kommentar var du ligner en kronhjort med gevir.
Det var første gang jeg mødte Stephen, hvor vi faldt i hak lige med det samme, og så havde vi en fantastisk tur på Kronborg, også drak vi en kop kaffe bagefter.
Det var starten på 3 års samarbejde med den dygtige radiomand som vi mistede alt for tidligt.
På optagelsen er der brugt 2 styk DPA 4006 kuglemikrofoner.
Varighed: 1 time 13 minutter. lyden af kronborg

Jeg er sammen med min bror Hans født 3 måneder for tidligt.
Vi kom i kuvøse og fik for meget ilt, og det betød at vi fik ødelagt synsnerven.
Hans og jeg kom den 2. marts 1961, og vi blev anbragt på børnehjemmet på Refsnæs.
Vi udgik lørdag den 19. juni 1976 efter 15 dejlige år.
Fra vi kom på Østskolen i 1968 rendte vi rundt på de forskellige afdelinger.
Jeg var af og til på Fjordhøj hvor jeg besøgte John Tidemann, og vi sad meget og drejede på skalaen på hans radio.
I 2015 var jeg så heldig at få lov til at snakke med tidligere afdelingsleder på afdeling Vest Mads Finn Larsen.
På optagelsen er der brugt 2 styk Dpa 4006 kuglemikrofoner. tidligere afdelingsleder på Vest Mads Finn Larsen

Hans og jeg har sammen med far og mor rejst utallige gange over Storebælt, hvor vi altid sammen med far skulle op og gå rundt på færgen.
Det gav en lille strækkebenpause, inden vi igen satte os til rette i toget for at køre enten til fyn eller Hobro.
Jeg husker også lige så tydeligt de gamle spisevogne i lyntoget.
Her fik vi altid skipperlapskovs.
Onsdag den 28. maj 1997 tog jeg behørig afsked med Storebæltsoverfarten.
Jeg tog 2 dobbeltture.
Det var på den første tur jeg lavede optagelsen med kaptajnen både på kommandobroen og i hans kahyt.
Optagelsen er foretaget med Sennheisers kunsthovedmikrofon som var koblet til en transportabel datmaskine nemlig Sony TCD8.
Varighed: 28 minutter 20 sekunder. det sidste farvel til færgen på storebælt

En aften i maj 2009 ringede min mangeårige og nære ven Michael Bøving, og spurgte om jeg kunne tænke mig at lave en optagelse med bandet Scandinavian Rhythm Boys, når de spillede på en havnerundfart.
De ville meget gerne kunne høre hvordan deres koncert var gået.
Det tilbud kunne jeg ikke sige nej til.
Så vi blev enige om at vi prøvede 3 gange, og gik det godt, så fortsatte vi samarbejdet.
Det gik som det skulle, så vi har haft et fast samarbejde gennem 6 år, og jeg har da også været indspilningstekniker på de sidste 4 plader med bandet. Scandinavian Rhythm Boys består af: Michael Bøving, guitar og sang, Frans Sjøstrøm, bassaxofon, Søren Kirk, Trompet og Ole Olsen, klarinet.
Du kan her lytte med på gospelnummeret just a close.
Der er på optagelsen brugt 2 DPA 4006 kuglemikrofoner. just a close fra Kastrup kirke